De kForce Grip is een 'smart' handdynamometer voor het meten van knijpkracht. Met de Grip kan de maximale knijpkracht en de vermoeidheid na meerdere herhalingen gemeten worden. Deze gegevens worden direct weergegeven en opgeslagen in de app. De kForce Grip is uitgerust met elektronische sensoren om realtime biofeedback te geven op een smartphone of tablet via de kForce App. In de app wordt de testdata opgeslagen per persoon en kunnen individueel trainingsdoelen worden vastgesteld. Ook kan met behulp van de rehab gaming spellen gespeeld worden op basis van de testresultaten van de persoon. De handknijpkracht kan gemeten worden middels de hand dynamometer. De maximale knijpkracht van de hand geeft een redelijke weergave van de algehele spierkracht in het lichaam. De maximale kracht is afhankelijk van het geslacht en leeftijd.
Met de kForce Grip test je de maximale knijpkracht. Dit is een korte, maximale inspanning en algemeen breed inzetbaar is referentie.
Om de test goed uit te voeren is de positie erg belangrijk. Over het algemeen is de arm naast het lichaam gebogen in een hoek van 90%. Zowel links als rechts zal 3 maal 5 seconden een maxiamale kracht inspanning gevraagd woren.
Het meest relevante cijfer is dan de maxiamale knijpkracht per zijde.
De oefeningen zijn standaard per patiënt in te stellen in hun targetzone om optimale progressie te zien. Deze targetzone is aan te passen in een percentage van de maximale testuitslag. Voor zowel links als rechts is dit handmatig in te stellen.
Tijdens het uitvoeren van de oefening wordt real time weergegeven wat de uitslag is, hoeveel herhalingen en of er binnen de target gewerkt wordt. Tijdens de training is het mogelijk om de targets aan te passen, mocht je merken dat je continue boven of onder jouw gestelde target werkt.
Maak kennis met Karl, de kangoeroe van KFORCE die in verschillende speelse opstellingen beweegt. De spellen zijn aanpasbaar om de patiënt of atleet met plezier en naar een doel te trainen, dat kan worden aangepast in termen van percentage van de testen, afhankelijk van de resultaten. Bovendien zijn er 10 moeilijkheidsgraden voor elk spel, wat een extra uitdaging vormt voor de patiënt/atleet.
De resultaten maken het mogelijk om het percentage tekort of onbalans tussen beide kanten te markeren. Elk testrapport kan worden geëxporteerd in een PDF-indeling
De sleutel tot vooruitgang voor de functionele revalidatie is de motivatie. Deze motivatie kan worden aangedreven door de meting en het vermogen om het startpunt met betrekking tot de huidige toestand te vergelijken, evenals hoeveel inspanning er nog resteert voordat het herstel of de terugkeer naar sport.
Liever persoonlijk contact? Geen enkel probleem!